Wielkie wieści ze świata gier wideo! Firma Epic właśnie wypuściła nowe narzędzie, które może odmienić sposób, w jaki tworzy się animacje postaci. MetaHuman Animator, bo tak się nazywa ta innowacyjna funkcja, pozwala na przechwycenie wyrazu twarzy aktora za pomocą zwykłego iPhone’a i przekazanie go do silnika Unreal Engine, gdzie można go zastosować w hiperrealistycznym „MetaHuman”. A wszystko to będzie można wykonać w kilka minut, przynajmniej tak twierdzi producent.
Podczas tegorocznej Game Developers Conference, Epic zaprezentowało tę fascynującą funkcję, a teraz daje szansę programistom, by samodzielnie wypróbowali jej możliwości. Aby jeszcze bardziej podgrzać atmosferę, firma udostępniła również film, który prezentuje potencjał MetaHuman Animator. W tym krótkometrażowym materiale można zobaczyć niesamowicie subtelne animacje twarzy, które zapierają dech w piersiach. Inaczej się tego nie da nazwać. Kto jeszcze pamięta scenę walki z filmu Animatrix? Film z 2003 roku, który został stworzony przez potężne studio filmowe, wypada biednie przy prezentacji nowej technologii. Przy technologii, która dostępna jest „dla wszystkich”.
Największą zaletą nowej technologii ma być jej szybkość działania. Jak to możliwe? Wszystkie operacje, generowanie animacji, mają odbywać się lokalnie na komputerze. Zapewne będzie to wymagać bardzo dobrej karty graficznej, bo w głównej mierze to ona będzie odpowiedzialna za główne obliczenia przy tworzeniu materiału. Jednak, to wszystko ma się odbyć w kilka minut. Jest to na pewno rewolucja, ale nie dla wszystkich zwykłych zjadaczy chleba. Póki co technologia skierowana będzie do większych graczy, ale na pewno przyjmą ją z otwartymi ramionami, bo dzięki niej zaoszczędzą niemałe pieniądze. Większa kreatywność, eksperymentowanie, oszczędzanie czasu i tak bardzo lubiane słowo – produktywność. To wszystko powinna gwarantować nowa technologia Epic. Zobaczcie sami.
“Need an actor to give you more, dig into a different emotion, or simply explore a new direction?” – głosi materiał pracowy Epic. “Have them do another take. You’ll be able to review the results in about the time it takes to make a cup of coffee.” W prostym tłumaczeniu chodzi o to, że jeśli będziesz chciał żeby aktor dał więcej emocji lub je zmienił, „zbadał nowy kierunek” (nie wiem jak to normalnie przetłumaczyć), to możesz to śmiało zrobić, a wyniki będziesz mieć w takim samym czasie co parzenie kawy. “Facial animation” można zastosować do postaci MetaHuman “w kilka kliknięć”, jak mówi Epic, a system jest na tyle inteligentny, że animuje język postaci na podstawie audio.
To nie pierwszy raz, kiedy Epic pozwala na przechwytywanie wyrazu twarzy za pomocą iPhone’a. Już od roku 2020 możliwe jest korzystanie z aplikacji Live Link Face iOS w silniku Unreal Engine. Teraz jednak, dzięki połączeniu tej technologii z MetaHuman, uzyskujemy niezwykłą precyzję i szczegółowość.
Jeśli chcesz samodzielnie zobaczyć, na co stać ten rewolucyjny narzędzie, Epic udostępnił instruktażowe wideo, które pokaże Ci, jak z niego korzystać. Dokumentacja jest również dostępna poprzez MetaHuman Hub na Epic Developer Community. To z pewnością kolejny krok naprzód w dziedzinie animacji postaci. Dzięki MetaHuman Animatorowi możemy osiągnąć niezwykłe efekty w szybkim tempie, co otwiera nowe możliwości dla twórców gier i filmów. Czekamy z niecierpliwością na kolejne innowacje i odkrycia, które Epic ma dla nas w zanadrzu!